یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

زيرساخت آماده بستن قرارداد SLA از اول آذرماه است

كريمي

یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸:۰۰


شرکت زيرساخت هيچ تغييري در توپولوژي شبکه زيرساخت به دليل ايجاد شبکه ملي اطلاعات انجام نداده و اصلا راه‌اندازي اين شبکه نيازي به تغيير روي شبکه زيرساخت ندارد.

وايمکس نيوز – حسن کريمي، مديرکل مهندسي عمليات و هماهنگي شبکه ديتاي شرکت زيرساخت با بيان اين مطلب گفت: کاهش سرعت اينترنت دلايل مختلفي دارد که هر کدام به صورت مجزا موجب اختلال در شبکه مي‌شود.
وي افزود: اخيرا حمله‌هاي اينترنتي بسيار زياد شده و به ديتا سنترهاي داخلي پيشنهاد مي‌کنم براي جلوگيري از اختلال در سرويس‌هاي‌شان حتما موارد امنيتي را رعايت کنند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين حملات از خارج انجام مي‌شود، عنوان کرد: از آنجا که امکان شناسايي IPها در داخل کشور بسيار آسان است اين حملات از خارج کشور هدايت مي‌شود آن هم به نحوي که در بسياري از اين حملات از کامپيوترهاي قرباني استفاده مي‌شود تا باز هم امکان شناسايي وجود نداشته باشد.
وي يکي ديگر از دلايل وجود اختلال در شبکه اينترنت را قطع شدن فيبرنوري در مقاطعي از زمان عنوان کرد و گفت: از آنجا که شرکت زيرساخت براي هر کدام از مسيرهاي خود دو مسير پشتيبان در نظر گرفته به محض ايجاد اختلال در يک مسير سريعا از مسيرهاي ديگر مشکل برطرف مي‌شود.
وي بيان کرد: در حال حاضر هيچ مشکلي در اينترنت کشور وجود ندارد و اگر شرکتي مدعي وجود مشکل از سوي زيرساخت است بايد با ارايه مستندات ادعاي خود را ثابت کنند.
وي گفت: برخلاف صحبت‌هاي ارايه شده در رسانه‌ها هيچ‌ شکايتي مبني بر وجود اختلال در شبکه زيرساخت به ما ارايه نشده و در صورت طرح اين موضوع مي‌توان به راحتي بررسي کرد که مقصر چه کسي است.
وي افزود:‌ با بسته شدن SLA تمامي موضوعات شفاف مي‌شود و ديگر کسي نمي‌تواند اختلالات را به گردن ديگري بيندازد.
وي با بيان اينکه در چند روز گذشته SLA زيرساخت با سازمان تنظيم مقررات نهايي شده، گفت: از ابتداي آذرماه تمامي سرويس‌هاي ما با SLA درخواستي از سوي سرويس گيرنده ارايه خواهد شد و شرکت‌هايي که در گذشته قراردادي بدون SLA داشته باشند مي‌توانند براي تنظيم SLA به شرکت زيرساخت مراجعه کنند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا در تنظيم چارچوب مفاد SLA نماينده‌اي از بخش خصوصي نيز در مذاکرات رگولاتوري و زيرساخت نيز حضور داشته، افزود: در اين جلسات کسي از بخش خصوصي چه مخابرات و چه PAPها حضور نداشته است.
وي در پاسخ به سوالي ديگر که در گذشته نيز برخي شرايط SLA پيشنهادي چه از بعد تعهدات و چه جرايم براي بخش خصوصي قابل قبول نبوده و اين احتمال باز هم وجود دارد که مجددا طرفين در SLA جديد نيز به تفاهم نرسند، گفت: اين احتمال هميشه وجود دارد و در اين موضوع شرکت زيرساخت تنها مجري قانون است.
وي با بيان اينکه با افتتاح پروژه IP-MPLS در هفته گذشته 450 گيگ به ظرفيت فعلي کشور افزوده شد، افزود: در حال حاضر ظرفيت IPکشور به 500 گيگ افزايش يافته است.
وي در مورد آخرين تعداد STM1 در کشور گفت: هم اکنون 227 STM1 زير بار رفته که تا پايان سال 192 STM1 ديگر زير بار مي‌رود.
وي افزود: چنانچه مشکلي پيش نيايد تلاش خواهيم کرد 64 STM1 ديگر به اين تعداد اضافه کنيم.
 

 

منبع: روزنامه فناوران اطلاعات

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو